Hvem er vi?

Gründer
Initiativtager og selve gründeren bak FitnessRoom konseptet, Knut Georg Engebu, har lang fartstid i treningsbransjen. Han var blant annet med i oppstarten av det første store treningssenteret som lå på Sandvika Storsenter som etterhvert ble til et Elixia senter. Engebu har videre jobbet 8 år hos Elixia Colosseum (ligger på Majorstua i Oslo) som instruktør og fått utmerkelsen årets instruktør. Han har utviklet nye konsept som blant annet ro-klasser og det meget populære Back2Basic (sirkeltrening) konseptet hos Elixia.
Engebu er oppvokst på Jar og gikk på Stabekk VGS. Han har stor tilknytning til Sandvika. Han brukte mye av sin tid ute på Kalvøya hos Bærum Roklubb. Engebu var i perioden 1992-1999 på det norske ro-landslaget og har deltatt i flere VM og OL. Denne bakgrunnen har kommet godt med når det gjelder å ha fokus på å nå mål som man setter seg.
Yrkesmessig bakgrunn
Engebu har en 4-årig utdannelse fra Norges Idrettshøyskole og er utdannet til Treningsterapeut. Han har også studier fra University of Washington i Seattle innenfor økonomi.
Han har siden 1995 vært engasjert innenfor treningsbransjen. De siste 2 årene så jobbet han som daglig leder hos en annen stor norsk treningssenterkjede og har vært med på å starte flere sentre hos denne kjeden.
Med en kombinert idrettslig og økonomi bakgrunn samt mange års erfaring innen drift av treningsentre, så bestemte Engebu seg for å fullføre visjonen om å starte det nye konseptet, FitnessRoom.
Konseptutvikling
Konseptet har blitt utviklet over en 3-års periode og er blitt nøye analysert. Lignende konsept har hatt stor suksess blant annet i USA, Storbritannia, Tyskland og Sverige.
De store tradisjonelle treningsentrene har service som sitt viktigste varemerke og fallhøyden er stor hvis denne servicen svikter.
FitnessRoom skal selvsagt tilby god service da service er fundamentet i all handel. Derimot så har FitnessRoom en grunntanke med sitt konsept at det medlemmene ser er det de får. Man kan sammenligne dette litt med REMA 1000 – der vet kundene hva de får hver dag de er og handler.
Ved å legge opp et enkelt og delikat treningskonsept, så vet kundene til enhver tid hva de får. Kort sagt, man får ikke nok “value for money” på de fleste treningssentrene hvis man ikke benytter seg av bredden i tilbudet de har. Det er fortsatt mange medlemmer som kun benytter kondisjonsapparater, strykeapparater, uttøyning og frivekter. Så hvorfor skal man da betale ekstra for tilbud man ikke benytter seg av?
FitnessRoom – Trening på dine vilkår