SPØRSMÅL & SVAR

shadow-down


Spørsmål & svar

Før du tar kontakt oppfordrer vi deg å lese våre vanlige spørsmål og svar.

Vi har laget en nettside som skal være rimelig forklarende og du skal nok finne det du trenger å vite om medlemskap, priser, betaling, oppsigelse der.

Hvis du likevel ikke finner svaret du ønsker så gå inn på Velg Senter og finn det senteret du ønsker å sende din henvendelse til.
Vi etterstreber å svare så raskt som mulig, men du må likevel påregne noe svartid da alle mail håndteres manuelt.

shadow-down


     1.BLI MEDLEM

Hvordan blir jeg medlem?


Du har sikkert kjøpt flybillett på internett og mottatt en referansekode på reisen du bestilte på mail, engang? Akkurat på samme måte fungerer det å bli medlem hos FitnessRoom.

Du melder deg inn via vår hjemmeside (ikke lokalt på hvert enkelt senter). Umiddelbart etter innmelding vil du motta et velkomstbrev på e-post/sms og du kan starte treningen med en gang. Du administrerer selv medlemskapet ditt via “Min side”. Enklere kan det ikke bli.

Kan jeg se senteret før jeg melder meg inn?


FitnessRoom har valgt lokaler der du kan se mye av senteret gjennom vinduer og ved inngangspartiet. I tillegg ligger det mange bilder av lokalet og planskisser på nettsiden slik at du vet hvordan senteret ser ut.

Det vil også ligge noen videoer som viser det meste av lokalet. Vi føler oss såpass trygge på at det du ser er det du får.
Det vil også kjøres noen “Åpen Dag” kampanjer, hvor du kan trene gratis på senteret. Følg med på vår nettside eller Facebook-side!

Hva kan jeg forvente meg når jeg starter?

FitnessRoom er et treningskonsept som skal gjøre det enkelt for deg å trene. Vi har lagt vekt på god beliggenhet, fine kompakte lokaler og attraktive priser.

Selv om FitnessRoom har lave medlemspriser så går ikke det på bekostning av kvalitet. Vi har samme kvalitet på utstyr og renhold som de tradisjonelle sentrene, men vi har færre kostbare tilbud som blant annet: spa, barnepass, gruppetimer, frokost og store resepsjonsområder.

Har FitnessRoom prøvetime?

Vi har ikke noen prøvetime ordning hos oss. Grunnen til dette er at vi ikke har noen resepsjon – og alle som skal inn på FitnessRoom må ha sin egen adgangskode for å komme inn gjennom en adgangssluse.

Da vi har 14 dagers angrerett så har du mulighet å teste ut senteret så lenge som i 14 dager og hvis senteret ikke lever opp til dine forventninger så refunderer vi hele beløpet du betalte ved innmelding.

Så det beste du kan gjøre er å melde deg inn – og hvis senteret ikke er slik som du forventet sender du inn angrerettskjema.

Har FitnessRoom resepsjon?

FitnessRoom har ingen resepsjon som du kan benytte da all kommunikasjon skjer via internett.
Har du spørsmål som du ikke finner svar på på denne “vanlig spørsmål” listen, så kan du sende oss en e-post til post@fitnessroom.no.
Husk at all e-post håndteres manuelt og det kan ta 1-2 virkedager før den blir besvart.

Det anbefales derfor å se igjennom denne spørsmålslisten før du sender inn ditt spørsmål.


     2. MEDLEMSKAP

Hva slags medlemsskap kan FitnessRoom tilby?

Det har lenge vært vanlig i treningsbransjen å tilby mange ulike medlemskap og mange ulike og ikke minst forvirrende priser.

FitnessRoom har valgt å gjøre det enkelt for deg – vi har kun 1 medlemskap.

Ordinært månedsmedlemskap til en fast lav pris – kr. 349,-/mnd

(fra 01.01.2016 så ble prisen satt opp fra 299,- til 349,-. FitnessRoom hadde da hatt samme pris siden august 2010.)

Medlemskapet gjelder på alle våre treningssentre og du kan trene så mye du vil.

Åpningstiden er fra 05:00 – 24:00 hver dag hele året (lørdager, søndager, helger/røde dager/helligdager)

Vi har ingen bindingstid på våre medlemskap.

Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg som medlem – trening på dine vilkår!

PS: Det kan forekomme at vi tilbyr andre medlemskap når vi åpner et nytt senter. Dette medlemskapet er kun i begrenset antall og vil hete “Åpningskampanje”

Har FitnessRoom gruppetimer, spinning eller aerobic?

Nei. FitnessRoom har valgt å ikke ha noen typer for gruppetimer.

Derimot så tilbyr vi personlig trening, der du kan få satt opp ditt eget treningsprogram og få raskere resultater.
Det vil forekomme noe som heter personlig trening i gruppe.
Det betyr at at en personlig trener kan trene 6 personer i en felles gruppe. På den måten så vil du som kunde få et treningsprogram som flere andre også vil benytte i gruppen, men den enkelte vil uansett få fullt fokus fra personlig trener.
Følg med på våre nettsider når slike timer vil tilbys.

Hva er aldersgrensen for å bli medlem?

FitnessRoom har 18 års aldersgrense pga at betalings løsningene er Visa og Mastercard basert.
Da vårt månedsmedlemskap er knyttet opp mot VISA/Mastercard har de under 18 år ikke lov å knytte seg opp mot automatiske trekk.
FitnessRoom er heller ikke bemannet til enhver tid og vi har da valgt at man skal være myndig og dermed personlig ansvarlig for hele sitt medlemskap.
FitnessRoom har åpent hver dag fra 06-24 hele året (dette gjelder lørdager, søndager, røde dager osv.)
Da er det viktig at vi vet at våre medlemmer tar ansvar – og vi har derfor satt en aldersgrense på 18 år.
Håper på forståelse for dette og ønsker deg velkommen så snart 18 årsdagen er rundet.

Hvorfor har ikke FitnessRoom bindingstid?

Det har lenge vært vanlig i treningsbransjen å binde opp medlemmer med lang bindingstid (12 måneders binding!)
FitnessRoom ønsker å gjøre det motsatte – gjøre det enkelt for deg.
Vi ønsker at du selv skal få velge når og hvor lenge du vil være medlem.
Vi tror også at våre lave medlemspriser vil gjøre det attraktivt å være medlem hos oss uansett.

Alt du trenger å vite er at FitnessRoom har 1 kalendermåned oppsigelse.

Hvordan kan FitnessRoom ha så lav treningsavgift

FitnessRoom har valgt å fokusere på attraktive lokaler med god atmosfære, men hvor vi har kuttet ut mange tilbud  som blant annet: gruppetimer, spinning, badstue, spa, solarium og store resepsjonsområder.
FitnessRoom har konsentrert oss om å tilby godt utstyrte sentre med stort utvalg av kondisjonsapparater, styrkeapparater, frivekter og sirkeltrening.

I tillegg så administrerer du ditt eget medlemskap på internett.
Du administrerer også din egen inngang og utgang ved senteret selv (bruk av adgangskoden).
På denne måten klarer vi å tilby en lavere treningsavgift uten at det skal gå på bekostning av kvalitet.

pinkode-icon

 3. ADGANG

Hvordan kommer jeg inn på senteret?

For å holde kostnadene lave har FitnessRoom valgt å ta i bruk en hel ny adgangsløsning. Hos FitnessRoom finner du derfor ingen resepsjonister.

Det du finner hos FitnessRoom er en adgangssluse som du ofte finner i kontorbygg, banker og på flyplasser. Dette er en adgangssluse hvor du må ha en pinkode (adgangskode) for å komme inn. Denne pin-koden har du mottatt i velkomstbrevet på mail.. Når du har tastet inn din pin-kode så vil adgangslusen gi adgang til senteret for en person.

Pin-koden (adgangskoden) er personlig og overtramp/misbruk vil bøtelegges med et gebyr på kr. 600,- og kan i tillegg medføre bortfall av rettighet til medlemskap hos FitnessRoom.

Du kan se TV Budstikka sin videoreportasje av hvordan adgangsslusen fungerer.

Hva er en personlig adgangskode (pin kode)?

Dette en en kode som du mottar i velkomstbrevet pr. e-post etter innmelding hos FitnessRoom.
Koden består av 8 sifre.

  • De første 4 sifrene blir autogenerert av vårt system – og det er disse du må huske!
  • De siste 4 sifrene består av din fødselsdag og fødselsmåned (eksempel: Er du født 28.januar 1973, så får du som de siste 4 sifrene, 2801).
    Kort fortalt så vil adgangskoden (pin-koden) din se slik ut: XXXXDDMM.

Du må taste inn alle 8 sifrene for å komme inn.

Når bruker jeg den personlige adgangskoden (pin koden)?

Du bruker din personlig adgangskode når du skal inn på senteret for å trene.
Du taster da din pin-kode (8-sifre) inn på en pin-kode leser.
Hvis medlemskapet er gyldig vil det lyse grønt og adgangslusen åpner seg – du kan da gå igjennom slusen og begynne å trene.
Hvis lampen lyser rødt så har du ikke gyldig medlemskap.

MERK: Du må også bruke adgangskoden når du skal sjekke deg ut av senteret.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt adgangskoden?

Logg deg inn på “Min Side”, velg “min profil” og du vil finne din adgangskode der.
Du kan også kontakte senteret ditt via e-post så vil administrasjonen sende deg adgangskoden på mail.
Det må påregnes at dette kan ta litt tid da en slik henvendelse håndteres manuelt.
Vi oppfordrer alle å bruke “Min Side” funksjonaliteten.

Jeg kommer ikke inn?

Adgangssystemet er veldig stabilt.
Likevel kan det skje situasjoner der det er teknisk feil på “linjer”.
Vi håper du slipper å oppleve dette, men skulle det likevel skje, beklager vi det på det sterkeste.

Husk å taste inn alle 8 sifrene korrekt. Kommer du likevel ikke inn så henger det en plakat ved adgangsslusen som beskriver hva du skal gjøre.


     4. BETALING

Hvordan foregår betalingen?

Når du melder deg inn så belaster vi betalingskortet ditt med det beløp som tilhører medlemskaper du valgte.
Du kan kun betale med VISA/MasterCard og du må ha et kort med kontrollsiffer (CVC) bak.
Se veiledning for hvilke tall på betalingskortet du skal taste inn.

Du trenger ikke å ha noen kodebrikke for å gjennomføre betalingen.
Deretter belaster vi betalingskortet ditt automatisk hver måned inntil du selv velger å si opp medlemskapet.

Merk: FitnessRoom benytter ikke avtalegiro, men trekk fra betalingskort (VISA/Mastercard).
Det er viktig at du har dekning på betalingskortet ditt den 1.ste i hver måned da det er da vi gjør trekket.

Fra når gjelder medlemskapet?

Et medlemskap hos FitnessRoom koster 349,-/mnd.

Eksempel: Hvis du melder deg inn 10. januar, så betaler du for de gjenværende dagene i januar (21 dager).

Du belastes da ca.kr 236,- (for de 21 gjenværende dagene av januar) ved innmeldingsdato (det er ca. 11,25,-/dag).

Den 1.februar vil vi belaste deg kr. 349,- som er den ordinære månedsavgiften og dekker treningen for februar. Det vil skje en automatisk belastning av ditt betalingskort den 1. i hver måned så lenge du er medlem.

Du vil få en betalingshistorikk på “Min Side”.

Når trekker FitnessRoom månedsbeløpet?

Det er viktig at du har dekning på betalingskortet ditt den 1.ste i hver måned da det er da vi gjør trekket.
Det betyr at vi trekker ditt betalingskort (VISA/Mastercard) som din bankkonto er tilknyttet.
Merk: FitnessRoom benytter ikke avtalegiro, men trekk fra betalingskort (VISA/Mastercard).
Hvis vi ikke lykkes å trekke ditt betalingskort den første i måneden så forsøker vi igjen de påfølgende dagene inntil trekk gjennomføres.

Vi sender ikke ut faktura.

FitnessRoom sender ikke ut faktura da all betaling skal skje via betalingskortet ditt.

Det går heller ikke an å endre trekk dato.

Hvorfor står et beløp på kr 1 etter innmelding?

Hvis du etter innmelding går inn i nettbanken din, vil du finne at to beløp er reservert.
Det ene beløpet er for månedsavgiften (treningsavgiften).og vil bli belastet din konto.
Det andre beløpet på kr. 1, er ikke en belastning, men en reservasjon. Etter noen dager vil dette beløpet/reservasjonen være fjernet uten at noe er trukket fra din konto.
Denne reservasjonen skyldes at vår betalingspartner (DIBS) ønsker å verifisere ditt betalingskort før treningsavgiften kan bli belastet.

Hvorfor er betalingskort eneste mulighet?

Det er vanlig i treningsbransjen å ha store kompliserte kundesenterløsninger der du som medlem må fylle ut flere skjemaer..
FitnesRoom har valgt å gjøre det motsatte – gjøre det enkelt. Det er ingen skjemaer som skal sendes inn til banken (eksempelvis avtalegiro).
Det er heller ingen beløpsgrenser som må økes.

Ved å ta i bruk en betalingskortløsning der du benytter VISA/Mastercard så gjør vi det enkelt for deg – og oss.
Både du og FitnessRoom vil få beskjed med engang om betalingskortet er gyldig og betaling kan finne sted.
På den måten så får du tilgang til treningssenteret med engang du har fullført innmeldingsprosessen.
Det resulterer i rimelige medlemskap!

BETALING TREKKES DEN 1.STE I HVER MÅNED

Det er viktig at du har dekning på betalingskortet ditt den 1.ste i hver måned da det er da vi gjør trekket.
Merk: FitnessRoom benytter ikke avtalegiro, men trekk fra betalingskort (VISA/Mastercard).

Er det sikkert å bruke betalingskort?

FitnessRoom har valgt å bruke en anerkjent kortbetalingsleverandør, DIBS. DIBS er en av Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger. All betaling og informasjon går over sikre og krypterte signaler og blir 100% håndtert av DIBS. DIBS tilbyr en nettbetalingsløsning som ivaretar din sikkerhet. Du kan derfor føle deg trygg når du betaler over nettet på våre sider.

HTTPS KRYPTERING

Vi benytter HTTPS kryptering når vi er koblet opp mot Dibs.
FitnessRoom har kjøpt SSL sertifikat for ekstra sikkerhet.

I tillegg er  vår betalingsløsning  godkjent av Trustware – trykk på bildet under for mer info.

Min arbeidsgiver betaler min trening. Hvordan løser vi det?

Hvis du er en bedrift som ønsker å betale for dine ansatte så kan man bruke et felles firmakort som betaling for de ansatte.
Det er derimot viktig at hver ansatt melder seg inn selv, men at de bruker det felles firmakortet som betaling.
Firmakortet vil da bli belastet hver måned.

Hvis du selv betaler for ditt medlemskap og får dette refundert fra din arbeidsgiver så kan du finne alle dine betalinger på min side.
Dette kan du printe ut og bruke som bilag til din arbeidsgiver.

Har mottatt betalingspåminnelse - hva gjør jeg?

Grunnen til at du mottar en betalingspåminnelse i form av e-post eller sms skyldes at vi ikke har klart å belaste ditt betalingskort for inneværende måned eller tidligere måneder. Vårt system vil da sende deg en betalingspåminnelse.
Det er viktig at man har oppdaterte betalingskort data i vårt system ved å legge inn dette på “Min Side”.

OPPDATERING AV KORTDATA

Hvis vi ikke klarer å få gjort et trekk på ditt betalingskort så skyldes det blant annet:

  • Kortet er uten dekning (har du ikke dekning når vi gjør en dekningskontroll får vi ikke gjort et trekk)
  • Kortet har gått ut på dato (du har da fått nytt kort med ny utløpsdato, men likt kortnummer)
  • Kortet er meldt tapt
  • Kortet er meldt stjålet

Erfaringstall viser at den mest sannsynlige årsaken til at vi ikke får gjort trekk er at det ikke er nok dekning på betalingskortet.
FitnessRoom gjør det månedlige trekket den 1. i hver måned og forsøker på nytt de påfølgende dagene hvis vi ikke lykkes i første omgang.
For at det skal være enklest mulig for deg å betale og for oss å få betaling er det viktig å ha mest mulig oppdaterte betalingskort.

Ofte så mottar man nytt betalingskort uten å tenke over hvor man har benyttet dette – og hvis du har gamle kortdata i vårt system så får vi ikke gjort trekk og du mottar betalingspåminnelser fra oss.

Hvordan betale utestående beløp?

Du kan også betale utestående beløp direkte på Min Side.

Har du meldt deg ut og ikke skal trene hos oss lenger, men har et utestående beløp, så kan du gjøre en enkelbetaling ved å følge stegene under.

Men hvis du er fortsatt aktiv medlem og skal fortsette å trene hos oss, så må du uansett oppdatere betalingskortet ditt ellers vil du motta purringer fremover da trekkene ikke går automatisk.

EKSEMPEL

Du har fått melding om at FitnessRoom ikke har klart å trekke treningsavgiften for januar 2016.

Gjør slik:

  • Logg deg inn på ”Min Side”
  • Skriv inn brukernavn = epost adressen
  • Skriv inn ditt Passord
  • Når du kommer inn på “Min Side” se under “Medlemskap” og betalt-til-dato.
  • Hvis datoen som står er 01-01-2016 så har du kun betalt frem til denne dato (ut desember 2015) og du er skyldig for januar.
  • For å betale så trykker du på beløpet 349 under teksten “betal neste periode” (markert med oransje)
  • Du blir så rutet til et nytt vindu der du trykker på knappen “Til betaling”
  • Du blir så rutet til Dibs sitt betalingsvindu
  • Det er i Dibs sitt betalingsvindu du gjør selve betalingen
  • Hvis du er skyldig flere måneder så må du gjenta denne prosessen flere ganger.
  • Korrekt betalt til dato skal være 01-02-2016 (da er du ajour med dine betalinger) og har betalt ut januar.

Du kan også se dine tidligere betalinger under fanen “betalinger”

Hvordan oppdatere kortdata?

Du kan enkelt oppdatere ditt betalingskort på Min Side.
Du trenger da å ha ditt brukernavn og passord.
Begge disse finnes i velkomstmailen som du mottok ved innmelding da du første gang meldte deg inn.
Slik går du frem:

  • Logg deg inn på ”Min Side”
  • Skriv inn brukernavn = epost adressen
  • Skriv inn ditt Passord
  • Når du kommer inn på “Min “Side” trykk på knappen “oppdater betalingskort” (oransje farge)
  • Du blir så rutet til Dibs sitt betalingsvindu
  • Når du oppdaterer kortet ditt så belastes det kr. 1,00,-

Når du har oppdatert vil vi kunne gjøre et automatisk trekk


     5. SENTER

Åpningstider

FitnessRoom har svært romslige åpningstider.

Fra 01.01.2016 så utvidet vi åpningstiden med å åpne 1 time tidligere.

ÅPNINGSTIDER:

kl 05:00-24:00 hver dag hele året.

Vi har med andre ord samme åpningstid uansett dag hele året (gjelder også røde dager, helligdager, lørdager, søndager, 17.mai osv.)

Pga av dette så vil du nok alltid finne et tidspunkt som passer deg.

Merk: Ved stenging av senteret vil det gå en alarm ca. kl 2340 og kl 2355 for å indikere at senteret snart stenger.

Utsjekk etter kl 0000 kan ikke gjøres da adgangskoden er deaktivert – og alarmselskap må tilkalles.

Gebyr på kr. 600,- i legges medlem ved for sen utsjekk.

Er treningssenteret bemannet?

FitnessRoom er et treningssenter som er delvis bemannet.

Det betyr at du ikke finner noen resepsjon, men at vi har personlige trenere som bemanner senteret til ulike tider.

Men siden senterets åpningstid er fra 05:00-24:00 hver dag hele året (også i helger, julaften, 17.mai og andre helligdager), så er det ikke sikkert at du da vil se noen som bemanner senteret.

Men vi har da ivaretatt din sikkerhet gjennom en egen adgangssluse, videoovervåking og et eget vaktselskap som jenvlig tar runder på senteret hver dag.

Veiledning ved oppstart?

FitnessRoom er et treningssenter som er delvis bemannet. Det betyr at du ikke finner noen resepsjon, men at vi har personlige trenere som bemanner
senteret til ulike tider.

FÅ EN GRATIS INTRO-TIME MED PERSONLIG TRENER

Alle nye kunder får muligheten til å få en gratis intro-time (25min) med en personlig trener. Her går man igjennom hvordan apparatene brukes, innstillinger av tredemøller etc. For å komme igang raskest mulig så book din intro time med engang og ta med litt info om deg i mailen:

  1. Fullt Navn
  2. Alder
  3. Spesielle behov og/eller ønsker
  4. Mobil telefonnummer som PTèn kan nå deg på
  5. 2-3 alternativ til tidspunkt som passer.

For å bestille intro-time så må du først være medlem. Når du melder deg inn så mottar du en velkomstmail der du finner info om hvordan du bestiller din gratis intro-time med personlig trener.

Husk å si ifra hvis du er forhindret i å komme til den avtalte timen.
Ønskes det ytterligere oppfølging utenom introtimen, så er det til det en egen prisliste for personlig trening som gjelder.

Har FitnessRoom garderober?

FitnessRoom har delikate og effektive garderober.
Hos oss finner du 1 stk damegardrobe og 1 stk herregardrobe.
I hver garderobe er det garderobeskap og 3 dusjer.
Det er også et toalett i hver garderobe i tillegg til et unisex toalett ute i treningslokalet.

I hver garderobe er det låsbare skap – ta med egen hengelås!

Merk: Det er svært viktig at du bruker kun innesko i treningslokalet og benytter skohyllene for plassering av utesko. På den måten sikrer vi et bedre og mer rent senter!

Hvor ofte er det renhold?

FitnessRoom har fokus på å tilby delikate og rene lokaler.
Vi har derfor et innleid profesjonelt renholdsbyrå som kommer 2 ganger daglig.
Men vi er også avhengig av at våre medlemmer følger instruks om å bruke innesko og rydde etter seg ved bruk av vekter/tilbehør

Er det trådløst nett?

FitnessRoom har ikke noe trådløst nett som kan benyttes av medlemmer.
Grunnen til dette er av vi er kun delvis bemannet og vi ønsker å ha fokus på det man trenger for å trene og det er treningsutstyr som skal fungerer – og ikke musikkstreamingstjenester.


     6. VILKÅR & UTMELDING

Har FitnessRoom bindingstid?

Nei.
FitnessRoom har ingen bindingstid på det ordinære månedsmedlemskapet:
Dog er det 1 kalender måned oppsigelse.

Hvor kan jeg se medlemsvilkårene?

Du kan enkelt se våre oppdatere medlemsvilkår her.

Hvordan kan jeg si opp mitt medlemskap?

Da FitnessRoom ikke har noen resepsjon så foregår all utmeldingen på Min Side.
Du kan ikke sende en epost til oss med utmeldingen.

OPPSIGELSESTID

Vi gjør oppmerksom på at du må si opp medlemskapet ditt minimum 1- en kalendermåned før neste forfall på ditt betalingskort.
Eksempel:
Du har vanlig månedsmedlemskap som løper fra den første til den første i hver måned.
Det vil si at du skal bli trukket 01.02 for februar.
Ønsker du å ha din siste treningsdag 31.03, så må du si opp innen utgangen av februar.
Du vil da kun bli trukket 01.03 for mars.
Melder du deg ut i mars, så må du også betale for april – og du har da din siste treningsdag 30.04.

Har sagt opp medlemskapet, men mottar ingen bekreftelse?

Når du melder deg ut så må du selv godkjenne at du ønsker å melde deg ut.
Ved utmelding så må du selv trykke på en knapp der du aksepterer din sluttdato.
Når du har akseptert vil du se at du har fått opp en sluttdato på ditt medlemskap.
Dette er din bekreftelse på at du har meldt deg ut.

All utmelding skjer på min side – ikke ved å sende epost!

Har FitnessRoom noen frys mulighet?

Pr. dags dato har ikke FitnessRoom noen frysmulighet.
Men det er svært enkelt å melde seg ut hos oss – og like enkelt å bli medlem igjen.

Eksempel:
Du har vanlig månedsmedlemskap som løper fra den første til den første i hver måned.
Du ønsker å ikke trene i juli måned pga ferie.
Gå inn på min side og meld deg ut innen utgangen av mai slik at juni blir din oppsigelsesmåned.
Ved utmelding i mai så blir siste treningsdag 30.06 (1 kalender oppsigelse).
Når du er tilbake fra ferie så går du inn igjen på min side og aktiverer medlemskapet der igjen ved å kjøpe et nytt medlemskap.

Husk også å oppdatere ditt betalingskort igjen

Du slipper da å måtte melde deg inn på nytt ,men gjør alt fra din profil på min side.
Dette er like enkelt som frys!


     7. SIKKERHET

Kan jeg ta med barn på trening?

FitnessRoom tilbyr ikke barnepass på sine sentre.
Grunnet sikkerhetsmessige årsaker er det derfor ikke mulighet til å ta med seg sitt barn på trening.

Det er viktig at dette respekteres

Kan jeg ta med en venn på trening?

Det er ikke tillatt å ta med andre inn på senteret.
Adgangskoden er personlig og skal kun benyttes av den som eier medlemskap.
Det tas jevnlige stikk kontroller der det ilegges gebyr på kr. 600,- ved misbruk av adgangskode.

FitnessRoom har jevnlig “Åpent Hus” som annonseres på facebook eller på nettsiden, og da er senteret åpent for alle

Datasikkerhet

FitnessRoom lagrer kun dine profildata på vår server.

All info om dine kortdata lagres hos DIBS.
Kun deler av dine kortdata lagres hos oss slik at du kan se hvilket kort du har betalt med.
Hele vår løsning er godkjent av Dibs og Nordea (kort innløser).


trening-icon

8. UTSTYR

Hvilke type apparater har FitnessRoom?

FitnessRoom har valgt treningsutstyr fra øverste hylle.
Vi har treningsutstyr blant annet fra det anerkjente amerikanske treningsutstyrsmerket Cybex og ZIVA.
det skal ikke mangle noe på utvalget av utstyret og kvaliteten.

Har FitnessRoom kondisjonsutstyr?

FitnessRoom har masse kondsjonsutstyr som blant annet:

  • Tredemøller
  • Elipsemaskiner
  • Crosstrainers
  • Vanlig ergometer sykler med display
  • Spinningsykler (derimot ingen spinning timer)
    Noen sentre har Watt-måler på spinningssyklene (Sandvika & Rykkinn)
  • Consept 2 ro maskiner
  • Stakemaskin (kun Sandvika)

Har FitnessRoom styrkeapparater, frivekter?

FitnessRoom har en mengde styrkeapparater som folk flest bruker. Det skal ikke mangle på styrkeapparater.

Utover styrkeapparater så tilbyr FitnessRoom en mengde frivekter og benker som blant annet

  • Små hantler fra 1-10kg
  • Store hantler fra 2-50 kg
  • CrossFit rigs (Sandvika og Kværnerbyen)
  • Flere knebøy stativ
  • Olympisk løfteplattform (Rykkinn & Kværnerbyen)
  • Medsinballer
  • Og mye mye mer

Det skal ikke mangle noe på utstyret!
Du kan lese mer om treningsutstyr som hvert senter tilbyr.

Har FitnessRoom slynge (RedCord)?

FitnessRoom tilbyr slyngetrening på hvert senter.

Vi har valgt RedCord som vår leverandør av slynger.
Har du trent hos fysioterapeut så vil du nok kjenne igjen at FitnessRoom har det samme utstyret


1403885305_parking

9. PARKERING

Parkeringsanvisning - Sandvika


PARKERINGSREGLER – SANDVIKA

FitnessRoom tilbyr gratis parkering (med gyldig parkeringsbevis) bak bygget:

Du kan parkere gratis i disse tidsrommene:

  • fra kl 05:00-08:00 alle uke dager
  • fra kl 16:00-24:00 alle uke dager.
  • fra kl 05:00-24:00 lørdager, søndager og helligdager/røde dager.

Husk parkeringsbevis som må plasseres synlig i vinduet.

Du vil finne oppdaterte parkeringsbevis på “Min Side” (må være medlem for å logge seg inn her).

NB! Uten parkeringsbeviset synlig i vinduet – kan parkeringsselskapet ilegge kontrollavgift.

Ved kontrollavgift, så må klage sendes til parkeringsselskapet.

Utenom disse parkeringsplassene er det mange kommunale parkeringsplasser i umiddelbar nærhet.

Hvis du kombinerer treningen med et besøk på Sandvika Storsenter, så tilbyr Sandvika Storsenter 3 timer gratis parkering for sine kunder.

Det skal ihvertfall ikke være noe problem å finne parkering hos oss!

Her kan du parkere når du trener på FitnessRoom Sandvika:

Parkeringsanvisning - Kværnerbyen


PARKERINGSREGLER – KVÆRNERBYEN

Det tilbys 1 time gratis parkering i P-hus ved KIWI.

Husk å trekke billett.

I tillegg kan kan du parkere gratis i 2 timer i disse tidsrommene med gyldig p-bevis:

  • fra kl 05:00-08:00 alle uke dager
  • fra kl 16:00-24:00 alle uke dager.
  • fra kl 05:00-24:00 lørdager, søndager og helligdager/røde dager.

Husk at parkeringsbeviset må plasseres synlig i vinduet

Du vil finne oppdaterte parkeringsbevis på “Min Side” (må være medlem for å logge seg inn her).

NB! Uten parkeringsbeviset synlig i vinduet – kan parkeringsselskapet ilegge kontrollavgift.

Ved kontrollavgift, så må klage sendes til parkeringsselskapet.

Her kan du parkere når du trener på FitnessRoom Kværnerbyen:

Se anvisningen som indikerer hvor du kan parkere.

Parkeringsanvisning - Rykkinn


PARKERINGSREGLER – RYKKINN

Du trenger ingen P-bevis på FitnessRoom Rykkinn da vi har 4 timer gratis parkering når hovedsenteret er åpent.

Skal du trene utenom hovedsenterets åpningstider: før kl 08:00 hverdager, etter kl. 22:00 hverdager, søndager, hellidager etc) så må du ha en egen p-kode for å åpne porten til p-kjeller (nederste p-plan).

Kode til port inn til p-kjeller finner du på “Min Side” under knappen “Parkeringsbevis”
Skal du ut av p-kjeller på kvelden og porten er nede så må du trykke på en bryter (pil opp) på høyre side av porten for å få porten opp.

Hvor finner jeg parkeringsbevis?

Du vil finne oppdaterte parkeringsbevis på “Min Side” (må være medlem for å logge seg inn her).

Det utstedes nytt parkeringsbevis hvert halvår.

Det anbefales at du printer ut og laminerer beviset slik at det varer lenger.

Har FitnessRoom sykkelparkering?

FitnessRoom har ingen dedikerte plasserer for sykkelparkering.
Men det skal være flere gode steder å låse sykkelen din.

Det er ikke tillatt å ta med sykkel inn på treningssenteret